Przejdź do treści

Posiadasz rower tradycyjny? Zrób z niego elektryka.

zestaw do roweru bafang

Posiadasz rower tradycyjny i chciałbyś nim jechać dłużej i szybciej ? Wspiąć się pod każdą górkę bez większego zmęczenia? Serwis Electroon oferuje konwersję rowerów tradycyjnych na rower elektryczny.
Jednak czy się da przerobić wszystkie rowery na rower elektryczny ? – Odpowiedź na to pytanie jest jedna, jak najbardziej się da.
Rower elektryczny to nic innego jak jednoślad, w którym dzięki mocy silnika wspomagane jest nasze pedałowanie.

Zalety roweru elektrycznego

  • Rower elektryczny pomaga dbać o środowisko, zerowa emisja spalin
  • Rower elektryczny pomaga dbać o formę – mamy większą motywację do bardziej regularnych wypadów naszym elektrykiem, dzięki temu poprawiamy naszą kondycję
  • Łatwo pod górę, nawet na ostrych podjazdach wyjedziesz z łatwością.
  • Bez stania w korkach. W mieście jest rower elektryczny szybszy od samochodu, bez kłopotów z parkowaniem.
  • Łatwo szybciej lub dalej. Na rowerze elektrycznym pojedziesz szybciej lub dojedziesz dalej niż na zwykłym rowerze.
  • Zasięg 30 – 250 km na jedno ładowanie, zasięg jest zależny od pojemności akumulatora, profilu trasy, wagi rowerzysty itd.

Co wyróżnia zestaw do konwersji rowerów od gotowych rowerów elektrycznych ?

Przede wszystkim cena, za gotowy rower elektryczny dobrej marki należy zapłacić ok 10 tysięcy złotych, gdzie zestaw do konwersji roweru kupimy za około 2500-4000 zł, do tej ceny należy dokupić baterie.
Drugą zaletą zestawu elektrycznego jest fakt, że nie tylko łatwo możemy zamontować taki zestaw do niemal każdego roweru, ale również łatwo go zdemontować przywracając rower do stanu pierwotnego.

Zestawy do konwersji – silnik mid drive czy hub ? Jaki zestaw wybrać ?
– Silnik mid drive czyli silnik “centralny” jest umiejscowiony w osi suportu ramy, owe silniki charakteryzują się tym, że rower z silnikiem centralnym ma bardzo dobrze wyważony środek ciężkości oraz napęd jest przekazywany przez łańcuch na tylne koło. Dodatkowym atutem jest to, że silniki centralne posiadają wbudowany sterownik ( kontroler ) już w sobie, więc nie trzeba mocować dodatkowo sterownika do ramy, przy silniku centralnym należy podłączyć tylko baterie, wyświetlacz i czujnik prędkości. Również w większości silników centralnych możemy spotkać wbudowany czujnik nacisku na pedały to znaczy, że im mocniej naciśniemy na pedał tym szybciej/lepiej silnik nas wspomaga.
– Silnik HUB czyli silniki montowane w tylnej piaście, tutaj możemy podzielić silniki na dwie kategorie na silniki przekładniowe – czyli takie silniki, które w środku mają przekładnie charakteryzują się tym że owe silniki nie mają oporów podczas toczenia,silnik ten napędzany jest przekładnią planetarna.
Silniki bezprzekładniowe czyli do osi silnika zamontowany jest na stałe stator z miedzianym uzwojeniem, magnesy zamontowane są na zewnętrznej obręczy silnika, stator jest “zawieszony” między nimi. Silniki typu HUB nie posiadają wbudowanego sterownika w środku, do tego należy podłączyć sterownik czyli cały mózg pojazdu elektrycznego,a przy tym idzie więcej okablowania niż w silnikach typu MID. Aby mógł nas silnik wspomagać należy zamontować w korbie czujnik kadencji inaczej czujnik PAS, owy czujnik posiada tarczę z magnesami oraz hallotron, gdy ruszamy pedałami to czujnik hallotronowy wychwyca impuls, który podaje do sterownika wtedy silnik zaczyna nas wspomagać, w ochwych silnikach nie występuje czujnik nacisku na pedały.

Wyświetlacz do naszego roweru elektrycznego
Posiadamy trzy typy wyświetlaczy do konwersji roweru na rower elektryczny zazwyczaj kiedy montujemy zestawy to nasz klient ma do wyboru :

  • Wyświetlacz LED – czyli wyświetlacz, który posiada diodowy wskaźnik naładowania baterii oraz diodowy wskaźnik poziomu wspomagania silnika.
  • Wyświetlacz LCD – jest już wyświetlaczem, bardziej zaawansowanym który pokazuje całkowity dystans roweru, aktualną prędkość, stan naładowania baterii, temperaturę silnika, aktualny pobór mocy z silnika. Przez wyświetlacze LCD także możemy zaprogramować sterownik pod opcje takie jak : włączenie/wyłączenie tempomatu, opcje działania manetki gazu, ustawienie hasła na rower.
  • Zestaw bez wyświetlacza – nasz serwis Electroon także oferuje zestaw do konwersji bez wyświetlacza, zamiast niego wstawiamy przełącznik zmiany stopi wspomagania.

Bateria – bateria baterii nie równa
Nie wystarczy tylko zakupić baterii pod napięcie sterownika, im mocniejszy sterownik oraz silnik tym bateria musi być na ogniwach wysokoprądowych, które wytrzymują dość spory prąd rozładowania. Electroon oferuje jedynie baterie montowane na ramie zazwyczaj mocowanie w miejscu na bidon bądź baterie na bagażniku, mamy jedynie baterie, z ogiwami wysokoprądowymi Samsung, LG bądź Sanyo

Rower elektryczny z silnikiem BOSCH – dobór silnika

Bosch rowery elektryczne

Rower elektryczny z silnikiem BOSCH – dobór silnika

Bosch posiada w swojej ofercie pięć głównych silników, które się dzielą jeszcze na podkategorie, w tym tekście postaramy się wszystko opisać.

Silnik Active Line :
-Maksymalny moment obrotowy 40nm
-Idealny na wycieczki po mieście
-Maksymalna prędkość do 25km/h
-Stosowany zazwyczaj w rowerach miejskich
Silnik Bosch Active line Plus :
-Maksymalny moment obrotowy 50nm.
-Idealny na wycieczki po mieście.
-Maksymalna prędkość do 25km/h
-Stosowany zazwyczaj w rowerach miejskich i trekkingowych
Silnik Bosch Cargo Line Cruise
-Maksymalny moment obrotowy 75nm.
-Silnik dedykowany rowerom transportowych
-Maksymalna prędkość do 25km/h.
-Wspomaga do 400% przy dopuszczalnej masie 250kg.
Silnik Bosch Cargo Line Speed
-Maksymalny moment obrotowy 75nm.
-Silnik dedykowany rowerom transportowych
-Maksymalna prędkość do 45km/h
-Wspomaga do 400% przy dopuszczalnej masie 250kg.
Silnik Bosch Performance Line Cruise (Po 2019r)
-Maksymalny moment obrotowy 65nm.
-Silnik dedykowany rowerom trekking/ MTB
-Idealny do lasu, miasta
-Maksymalna prędkość do 25km/h.
Silnik Bosch Performance Line Speed ( Po 2019r)
-Maksymalny moment obrotowy 75nm.
-Silnik dedykowany rowerom trekking/MTB
-Idealny do lasu, miasta
-Maksymalna prędkość do 45km/h
Silnik Bosch Performance Line Speed ( Przed 2019r)
-Maksymalny moment obrotowy 63nm.
-Silnik dedykowany rowerom trekking/ MTB
-Idealny do lasu, miasta
-Maksymalna prędkość do 45km/h.
Silnik Bosch Performance Line Cruise (Przed 2019r)
-Maksymalny moment obrotowy 63nm.
-Silnik dedykowany rowerom trekking/ MTB
-Idealny do lasu, miasta
-Maksymalna prędkość do 25km/h.
Silnik Bosch Performance Line CX
-Maksymalny moment obrotowy 75nm.
-Silnik dedykowany rowerom MTB
-Idealny do lasu, miasta
-Maksymalna prędkość do 25km/h.

Overfly blog

 

Rynek rowerów elektrycznych zdominowany jest przez zagranicznych producentów, lecz w ostatnich latach do tego grona dołączyła polska firma Overfly i od razu zdobyła serca klientów. Produkty tej firmy cechują się znakomitym stosunkiem jakości do ceny, co znacząco przemawia do użytkowników elektrycznych jednośladów. W gamie producenta znajdziemy e-rowery dostosowane do każdego stylu jazdy. Firma Overfly posiada 100 autoryzowanych punktów sprzedaży w całym kraju, w tym gronie znajduje się nasz sklep. To, co wyróżnia markę na tle konkurencji to 2-letnia gwarancja obejmująca rower, silnik i baterię. Producent posiada ogromną halę produkcyjną wraz z magazynem o powierzchni 5000 m², gdzie produkowane są baterie na ogniwach Panasonic, Samsung i LG.

Overfly blog

Nagradzana innowacyjność

Od momentu powstania, firma Overfly za główny cel obrała udoskonalenie rowerowych hybryd, zarówno w dziedzinie designu, jak i technologii. Praca utalentowanych projektantów i inżynierów została szybko dostrzeżona i nagrodzona na targach Bike Expo organizowanych w Kielcach. W 2018 roku model roweru elektrycznego Rapid został wyróżniony za swój nowoczesny design. Ten e-rower miejski dzięki schowanej w ramie baterii, smukłej sylwetce i wąskich oponach, to znakomity pogromca korków w miejskiej aglomeracji. Natomiast w 2019 roku również na targach Bike Expo nagrodę za innowacje techniczne zdobył rower Gravel z serii Rapid. Wyróżnienia te tylko napędzają zespół pasjonatów e-rowerów to wzmożonej pracy nad nowymi modelami.

overfly blog

Najpopularniejsze modele w ofercie firmy Overfly

Na rynku najczęściej wybierane modele przeznaczone są do jazdy typowo miejskiej. Dzieje się tak, dlatego że głównie służą one, jako transport do pracy, bądź szkoły i tutaj musimy wyróżnić model MAGE, który idealnie wpasowuje się do zwinnej jazdy miejskiej. Wykonany z kutego aluminium, z baterią ciekawie dopasowaną do ramy, posiada tylny silnik z wysokim momentem obrotowym 45 Nm wspomaga rozpędzenie się do 25 km/h. Duże i szerokie 28 calowe koła zapewniają wysoką przyczepność i komfort podczas jazdy. Natomiast, jeżeli oprócz jazdy miejskiej chcemy poszaleć w terenie najlepszym wyborem będzie model LEGEND PLUS z centralnie zamontowanym silnikiem, który gwarantuje idealne wyważenie i niezwykłą dynamikę podczas jazdy. Za przyczepność odpowiadają szerokie na 1.9 cala opony, a za nasze bezpieczeństwo znakomite hamulce hydrauliczne. Dla prawdziwych maniaków adrenaliny polecamy e-rower z kategorii MTB, a dokładniej model SPORTSMAN PLUS oparty na podzespołach Shimano. Silnik umiejscowiony centralnie o bardzo dużym momencie obrotowym 85 Nm i bateria 48 V gwarantują wspaniałe doznania, nawet przy pokonywaniu stromych wzniesień. Za przyczepność odpowiadają koła o szerokości, aż 2.2 cala.

Overfly blog

Pełne wsparcie techniczne

Jak już wspomniałem na wstępie tekstu firma posiada 100 punktów sprzedaży, w których oprócz zakupu wymarzonego elektrycznego roweru uzyskamy wszelką pomoc z zakresu serwisu roweru. Co więcej dzwoniąc pod numer firmy Overfly możemy zdalnie przeprowadzić wszelkie drobne zabiegi poprawiające kondycję naszej rowerowej hybrydy. Takie rozwiązania zasługują na pochwałę, gdyż często zdarza się, że kupując dany produkt okazuje się, że pozostajemy bez wsparcia, gdyż dana firma nie posiada autoryzowanych serwisów w naszym kraju. My sami nie raz się o tym przekonaliśmy, dlatego z czystym sercem możemy polecić Wam firmę Overfly i jej produkty.

overfly blog

Serwisanci radzą, czyli 4 kroki dbania o swój e-rower

Tak samo jak każdy środek lokomocji, tak i rower elektryczny wymagana odpowiedniej konserwacji i dbania o szczegóły. Firma Overfly opracowała 4 kroki, które zapewnią nam dłuższą żywotność naszego jednośladu. Podstawową czynnością jest dbanie o baterię, dzięki której możliwe jest wspomaganie jazdy. Bateria nie wymaga całkowitego rozładowania, zatem możemy doładowywać w każdym momencie. Ważnym jest, aby podczas procesu ładowania wyłączyć baterię, dzięki czemu zadbamy o jej dłuższą żywotność. Podczas przechowywania roweru, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, jeżeli znajduje się on z chłodnym miejscu (garaż, piwnica), należy baterią odpiąć i przechowywać w temperaturze pokojowej. Bardzo ważnym elementem jest dobranie odpowiedniego ciśnienia w oponach, przy tym pamiętając, że rower elektryczny jest cięższy od zwykłego o około 10 kg, co nie pozostaje bez znaczenia na zużycie opon. Im mniej powietrza tym szybsze użycie, a nawet możliwość uszkodzenia felgi na przeszkodach (krawężniki). Dlatego należy zadbać o odpowiedni poziom ciśnienia, dane te znajdziemy na oponach. Skoro e-rower cięższy i szybszy od standardowego, toteż szybciej zużywają się hamulce, dlatego należy, co jakiś czas sprawdzać grubość gum, która nie powinna być mniejsza od 1,5 mm. Ostatnim elementem jest sprawdzenie sztywności szprych i wycentrowanie koła. Jeżeli przestrzegamy te reguły, nasza hybryda szybko nie zawita w serwisie.

Overfly blog