Posiadasz rower tradycyjny i chciałbyś nim jechać dłużej i szybciej ? Wspiąć się pod każdą górkę bez większego zmęczenia? Serwis Electroon oferuje konwersję rowerów tradycyjnych na rower elektryczny.
Jednak czy się da przerobić wszystkie rowery na rower elektryczny ? – Odpowiedź na to pytanie jest jedna, jak najbardziej się da.
Rower elektryczny to nic innego jak jednoślad, w którym dzięki mocy silnika wspomagane jest nasze pedałowanie.
Zalety roweru elektrycznego
- Rower elektryczny pomaga dbać o środowisko, zerowa emisja spalin
- Rower elektryczny pomaga dbać o formę – mamy większą motywację do bardziej regularnych wypadów naszym elektrykiem, dzięki temu poprawiamy naszą kondycję
- Łatwo pod górę, nawet na ostrych podjazdach wyjedziesz z łatwością.
- Bez stania w korkach. W mieście jest rower elektryczny szybszy od samochodu, bez kłopotów z parkowaniem.
- Łatwo szybciej lub dalej. Na rowerze elektrycznym pojedziesz szybciej lub dojedziesz dalej niż na zwykłym rowerze.
- Zasięg 30 – 250 km na jedno ładowanie, zasięg jest zależny od pojemności akumulatora, profilu trasy, wagi rowerzysty itd.
Co wyróżnia zestaw do konwersji rowerów od gotowych rowerów elektrycznych ?
Przede wszystkim cena, za gotowy rower elektryczny dobrej marki należy zapłacić ok 10 tysięcy złotych, gdzie zestaw do konwersji roweru kupimy za około 2500-4000 zł, do tej ceny należy dokupić baterie.
Drugą zaletą zestawu elektrycznego jest fakt, że nie tylko łatwo możemy zamontować taki zestaw do niemal każdego roweru, ale również łatwo go zdemontować przywracając rower do stanu pierwotnego.
Zestawy do konwersji – silnik mid drive czy hub ? Jaki zestaw wybrać ?
– Silnik mid drive czyli silnik “centralny” jest umiejscowiony w osi suportu ramy, owe silniki charakteryzują się tym, że rower z silnikiem centralnym ma bardzo dobrze wyważony środek ciężkości oraz napęd jest przekazywany przez łańcuch na tylne koło. Dodatkowym atutem jest to, że silniki centralne posiadają wbudowany sterownik ( kontroler ) już w sobie, więc nie trzeba mocować dodatkowo sterownika do ramy, przy silniku centralnym należy podłączyć tylko baterie, wyświetlacz i czujnik prędkości. Również w większości silników centralnych możemy spotkać wbudowany czujnik nacisku na pedały to znaczy, że im mocniej naciśniemy na pedał tym szybciej/lepiej silnik nas wspomaga.
– Silnik HUB czyli silniki montowane w tylnej piaście, tutaj możemy podzielić silniki na dwie kategorie na silniki przekładniowe – czyli takie silniki, które w środku mają przekładnie charakteryzują się tym że owe silniki nie mają oporów podczas toczenia,silnik ten napędzany jest przekładnią planetarna.
Silniki bezprzekładniowe czyli do osi silnika zamontowany jest na stałe stator z miedzianym uzwojeniem, magnesy zamontowane są na zewnętrznej obręczy silnika, stator jest “zawieszony” między nimi. Silniki typu HUB nie posiadają wbudowanego sterownika w środku, do tego należy podłączyć sterownik czyli cały mózg pojazdu elektrycznego,a przy tym idzie więcej okablowania niż w silnikach typu MID. Aby mógł nas silnik wspomagać należy zamontować w korbie czujnik kadencji inaczej czujnik PAS, owy czujnik posiada tarczę z magnesami oraz hallotron, gdy ruszamy pedałami to czujnik hallotronowy wychwyca impuls, który podaje do sterownika wtedy silnik zaczyna nas wspomagać, w ochwych silnikach nie występuje czujnik nacisku na pedały.
Wyświetlacz do naszego roweru elektrycznego
Posiadamy trzy typy wyświetlaczy do konwersji roweru na rower elektryczny zazwyczaj kiedy montujemy zestawy to nasz klient ma do wyboru :
- Wyświetlacz LED – czyli wyświetlacz, który posiada diodowy wskaźnik naładowania baterii oraz diodowy wskaźnik poziomu wspomagania silnika.
- Wyświetlacz LCD – jest już wyświetlaczem, bardziej zaawansowanym który pokazuje całkowity dystans roweru, aktualną prędkość, stan naładowania baterii, temperaturę silnika, aktualny pobór mocy z silnika. Przez wyświetlacze LCD także możemy zaprogramować sterownik pod opcje takie jak : włączenie/wyłączenie tempomatu, opcje działania manetki gazu, ustawienie hasła na rower.
- Zestaw bez wyświetlacza – nasz serwis Electroon także oferuje zestaw do konwersji bez wyświetlacza, zamiast niego wstawiamy przełącznik zmiany stopi wspomagania.
Bateria – bateria baterii nie równa
Nie wystarczy tylko zakupić baterii pod napięcie sterownika, im mocniejszy sterownik oraz silnik tym bateria musi być na ogniwach wysokoprądowych, które wytrzymują dość spory prąd rozładowania. Electroon oferuje jedynie baterie montowane na ramie zazwyczaj mocowanie w miejscu na bidon bądź baterie na bagażniku, mamy jedynie baterie, z ogiwami wysokoprądowymi Samsung, LG bądź Sanyo